ACTIVITATEA
CORPORALA
Copilul de 4
ani
- la
aceasta varsta este foarte activ, urca si coboara scarile repede, merge cu
tricicleta
- ii plac
activitatile in care trebuie sa stea in echilibru
- poate
duce in maini o cana cu apa fara ca apa sa se verse
- prefera
cuburile mari si face constructii complicate
- arunca
mingea cu miscare de sus in jos
- in
activitatile ritmice face interpretari si demonstratii personale.
Copilul la 5
ani
- este
mai dezinvolt si are un control mai bun al activitatii corporale in general,
face economie de miscari
- postura
este simetrica si strans structurata, mersul se efectueaza uneori punand mai
intai calcaiul
- controlul
marii musculaturi este mai avansat decat cel al musculaturii fine
- se
joaca in acelasi loc timp mai indelungat dar schimband des pozitia
- ii
place sa escaladeze bariere si trece de la o activitate la alta, poate sari de
la inaltimea mesei
- alearga,
se catara, pe sau sub mese sau scaune
- arunca
bulgari de pamant, de zapada si incepe sa se serveasca mai des de maini decat
de brate pentru a prinde o minge mica, dar esueaza adeseori
- coboara
treptele sarind intr-un picior si schimba piciorul sarind
- incearca
sa patineze pe rotile, sa sara coarda, sa-si mentina echilibrul pe picioroange
- ii place sa
defileze in sunetul muzicii
Copilul
la 6 ani
- este foarte
activ, aproape mereu in miscare
- devine
neindemanatic cand face prea multe si treptat ii scade randamentul
- reuseste
sa se mentina in echilibru pe un balansoar, joaca jocuri active cantand si
sarind peste masura
- pune
si deplaseaza in toate sensurilecuburi mari ori alte materiale pentru a face
case, ascunzatori, urcandu-se deasupra lor sau intrand in interior
- stie
sa faca o minge sa sara, o azvarle si cateodata reuseste si sa o recupereze
- incearca
sa patineze, sa faca sarituri in lungime, sau acrobatii la bara
- unii baieti se amuza timp
indelungat sapand pamantul sau nisipul.